środa, 16 listopada 2016

Stary Wędrowiec jeszcze starszy...

'Doświadczenie — to suma wiedzy, która pozwala robić nowe błędy, zamiast powtarzać dawne.' 

-Immanuel Kant


 Powiada się, że człowiek całe życie się uczy i jeszcze głupi umiera. Podejrzewam, że jest w tym sporo prawdy... Blisko cztery lata po ostatnim poście patrzę wstecz i mogę śmiało powiedzieć że jestem już inny. Mimo że taki sam...

Paradoks doświadczenia.

Cztery lata to mało i dużo jednocześnie. Za mało by mówić o rewolucyjnych zmianach, za dużo by powiedzieć że wszystko jest tak jak było. Jest... inaczej? To zbyt ogólne słowo, ale chyba inne mi tutaj nie pasuje. Przynajmniej nie teraz. Szczegóły objawią się zapewne same w treści kolejnych notek.

Co mnie skłoniło do ponownego rozpoczęcia publikowania? Znaczenie. I ciekawość.

Z ciekawości zajrzałem tu po naprawdę długim czasie i okazało się, że pomimo całkowitego braku nowej treści od czterech lat, bloga odwiedziło kilka osób w tym miesiącu. Doszedłem więc do wniosku, że to co robiłem ma znaczenie.

Powód jest jeszcze jeden. Mam bowiem wrażenie, że po długim czasie odzyskuję wewnętrzny kontakt z samym sobą. Ponownie zagłębiam się w ciemności szukając ukrytych skarbów. Okazuje się jednak, że znajome miejsca wyglądają już nieco inaczej... Jest nowa wiedza, nowe doświadczenie, nowe przemyślenia. Trzeba to usystematyzować, poznać raz jeszcze...

Zrozumieć.

Stary Wędrowiec rusza w drogę raz jeszcze...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz