niedziela, 11 listopada 2012

Czarne Słońce

„Białe Słońce świeci na całym ziemskim świecie -
Daje światło dzienne.
Czarne Słońce świeci w nas -
Daje siłę wiedzy."

Czarne Słońce, podobnie jak swastyka, jest symbolem budzącym kontrowersję. W zaprezentowanej powyżej formie można je znaleźć na podłodze zamku Wewelsburg, w którym wyznaczało "Centrum Nowego Świata" Heinricha Himmlera. Symbol ten jednak jest znacznie starszy i został jedynie zaadaptowany (podobnie jak inna symbolika) przez SS. Faktem jest, że Czarne Słońce pojawia się już w starożytności, a niektórzy szukają jego źródeł aż w Babilonie sprzed dziesięciu tysięcy lat. Niestety działalność SS zrobiła wiele złego i emocje te są przenoszone również i na ten symbol, który sam w sobie jest przecież absolutnie neutralny.

Co symbolizuje Czarne Słońce?

Czarne Słońce to nic innego tylko symbol poszukiwania wewnętrznej, duchowej wiedzy. Wiedzy, której nie znajdziemy w świetle dnia, której nie znajdziemy podanej nam na tacy. Wiedzy, która istnieje w nas samych, gdzieś tam wewnątrz. I po którą możemy sięgnąć, jedynie zagłębiając się w naszej istocie, analizując to co w nas się dzieje. I dlatego też Czarne Słońce jest moim symbolem, pierwszego (mam nadzieję że nie ostatniego) Chodzącego w Ciemności.

Dlaczego Chodzący w Ciemności?

Z prostej przyczyny: zamierzam dotrzeć do tego, co tkwi głęboko we mnie, a czego jeszcze nie odkryłem. A są to skarby ukryte w ciemności. Zagłębię się w mój wewnętrzny mrok i wyłonię się z niego bardziej świadomy, mądrzejszy i lepszy. Blog powstał by opisywać moje doświadczenia, przemyślenia i eksperymenty, które będę wykonywał w swojej podróży po moim wewnętrznym kosmosie.

Towarzysz mi na tej drodze, jeśli masz odwagę...

3 komentarze:

  1. ..więc ta sławna niebezpieczna medytacja czarnego słońca to..?

    OdpowiedzUsuń
  2. To modlitwa chrześcijanina. Bóg jest nadświatłą ciemnością. Jak pisał Dionizy.

    OdpowiedzUsuń
  3. widzialem w snach czarne slonce

    OdpowiedzUsuń