wtorek, 13 listopada 2012

Podstawowe założenie

"Życie niemal na pewno ma sens."
-Albert Einstein

Żeby moja podróż w ciemności była zasadna, na samym początku muszę przyjąć jedno, absolutnie fundamentalne założenie. Że moje istnienie na tym świecie, moje życie i czas przez który tutaj będę - ma sens.

Nie jestem o tym przekonany, stąd ten cytat na samym początku. Mam jednak nadzieję, graniczącą z przekonaniem, że nie jestem tutaj tylko przez przypadek i że moje istnienie posiada jakiś określony - choć nadal dla mnie tajemniczy - cel.

Właśnie to poczucie sensu istnienia jest podstawową rzeczą, dzięki której poszukiwanie skarbów ukrytych w ciemności, wydaje się słuszne. Bez tego fundamentu, konstrukcja kolejnych założeń rozsypałaby się niczym domek z kart na wietrze, a wnioski okazałyby się bezwartościowe. Moje życie ma sens. Życie każdego człowieka ma sens. I dzięki temu, sensowne staje się rozwijanie samego siebie, poznawanie własnego wnętrza i dążenie do doskonałości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz